Sopimusehdot

Sopimusehdot

1. Yleistä

TradeUp.fi on Nordic Mobile Retail Oy:n (Y-tunnus: 2895416-4) omistuksessa oleva markkinapaikka. Seuraavia yleisiä sopimusehtoja sovelletaan ainoastaan Nordic Mobile Retail Oy:n (jäljempänä TradeUp) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. TradeUp:in myymät tuotteet ovat käytettyjä, ellei tuotetiedoissa erikseen toisin mainita.

Nämä sopimusehdot on päivitetty 10.6.2018 ja ne ovat voimassa toistaiseksi. TradeUp pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät TradeUp.fi:n tilaussivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

 

2. Asiakas

TradeUp.fi myy hyödykkeitä täysi-ikäisille ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaille yksityishenkilöille (jäljempänä: Kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (jäljempänä: Yritysasiakas). Kauppasuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja. Kuluttajakaupassa noudatetaan lisäksi voimassa olevaa Suomen kuluttajansuojalainsäädäntöä. Yrityskaupassa noudatetaan Suomen kauppalakia.

Toimitusaika-arviot on laadittu Postin antamien tietojen perusteella. TradeUp tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua TradeUp:in järjestelmään.

Kuluttaja ja Yritysasiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään TradeUp:in vaatimat tiedot, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakastietojen keräämistä ja käsittelyä koskevat käytännöt löytyvät Tietosuojaselosteestamme. Paytrail Oyj vastaa Kuluttajan ja Yritysasiakkaan tietosuojasta maksuprosessissa.

 

3. Tuotteet ja hinnasto

Tuotteen kuntoluokka ilmoitetaan asteikolla “Avaamaton” – “Kuin uusi” – “Erinomainen” – “Hyvä” – “Tyydyttävä” – “Välttävä”. Kuntoluokitusten tarkemmat selitykset löytyvät täältä. TradeUp pidättää oikeuden muuttaa hintoja, mikäli hyödykkeen hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe.

Käytettyjä laitteita voidaan TradeUp:in toimesta kunnostaa varaosien osalta muillakin, kuin Apple-merkkisillä varaosilla. TradeUp ei vastaa teknisten tietojen oikeellisuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa teknisiä tietoja ilman eri ilmoitusta. Tuotteet toimitetaan asiakkaalle käyttövalmiina, tehdasasetusten mukainen käyttöjärjestelmä valmiiksi asennettuna.

 

4. Vero

Tuotteisiin sovelletaan normaalia arvonlisäveromenettelyä (24%) tai käytetyille tuotteille soveltuvaa marginaaliveromenettelyä riippuen siitä, onko laitteen edellinen omistaja ollut yritys vai yksityishenkilö. Verotusmenettelystä ilmoitetaan kunkin tuotteen kohdalla erikseen.

 

5. Maksutavat

Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

 

6. Toimitustavat

TradeUp käyttää toimituksissaan Postin palveluita. Ajankohtaiset toimitusvaihtoehdot näkyvät verkkokaupan sivustolta. Tilaukset käsitellään  keskimäärin 1 työpäivän kuluessa, kun tilaus on kirjautunut TradeUp:in järjestelmään. Postin toimitus kestää normaalisti noin 1-3 työpäivää.

TradeUp ei toimita tuotteita Suomen ulkopuolelle. TradeUp ei vastaa paketin myöhästymisestä yrityksestä riippumattomien seikkojen takia. Mikäli postitse toimitettu tilaus palautuu noutamattomana takaisin TradeUp:ille, on TradeUp:illa oikeus periä alkuperäinen postikulu uudelleenlähetyksestä. Mikäli uudelleenlähetyskulua ei suoriteta yhden (1) kuukauden kuluessa tilauksen tekemisestä, siirtyy tilauksen sisältämien tuotteiden omistusoikeus TradeUp:ille. Kuluttaja-asiakkaan tekemä suoritus palautetaan.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan saamansa lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ennen käyttöönottoa. Jos asiakas huomaa paketin vaurioituneen, tulee hänen viipymättä tehdä kirjallinen vahinkoilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@tradeup.fi.

Käytettyjen tuotteiden mukana ei yleensä toimiteta käyttöohjeita, mutta ne ovat useimmissa tapauksissa ladattavissa valmistajien verkkosivuilta.

 

7. Palautusoikeus

Asiakkailla on kuluttajansuojalain (Luku 6 15 §) mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus verkkokaupasta ostamilleen tuotteille. 14 vuorokauden palautusajan laskeminen alkaa siitä hetkestä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen fyysisesti.

Peruutusilmoitukseen tulee liittää ostokuitti, merkitä päivämäärä, nimi, osoite, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen info@tradeup.fi josta saa tarkemmat palautusohjeet. Itse tuotteen palautus tehdään postitse alla olevaan palautusosoitteeseen:

Nordic Mobile Retail Oy, TradeUp.fi

Piispansilta 11 PL 6

02211, Espoo

Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen.

Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden veloittaa 24,00 euron (sis. alv 24%) tarkistus- ja kunnostusmaksun, sekä mahdollisen arvonalentumisen.

 

8. Takuu

Kaikilla TradeUp tuotteilla on 12 kuukauden takuu, sekä kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu. Takuuehdot löytyvät täältä.

 

9. Ongelmatilanteessa

Virhetilanteen havaittuaan asiakkaan tulee viipymättä sähköpostitse osoitteeseen info@tradeup.fi, josta lähetetään tarkemmat ohjeet. Virheelliseksi todettu tuote tulee toimittaa virheilmoituksen ja ohjeiden vastaanottamisen jälkeen postitse alla olevaan postiosoitteeseen:

Nordic Mobile Retail Oy, TradeUp.fi

Piispansilta 11 PL 6

02211, Espoo

Asiakas vastaa tiedostojen varmuuskopioinnista ennen tuotteen toimittamista huollettavaksi.