Sopimusehdot
1. Yleistä
TradeUp.fi on Nordic Mobile Retail Oy:n (Y-tunnus: 2895416-4) omistuksessa oleva markkinapaikka. Seuraavia yleisiä sopimusehtoja sovelletaan ainoastaan Nordic Mobile Retail Oy:n (jäljempänä TradeUp) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. TradeUp:in myymät tuotteet ovat käytettyjä, ellei tuotetiedoissa erikseen toisin mainita.
Nämä sopimusehdot on päivitetty 12.02.2022 ja ne ovat voimassa toistaiseksi. TradeUp pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät TradeUp.fi:n tilaussivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.
2. Asiakas
TradeUp.fi myy hyödykkeitä täysi-ikäisille ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaille yksityishenkilöille (jäljempänä: Kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (jäljempänä: Yritysasiakas). Kauppasuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja. Kuluttajakaupassa noudatetaan lisäksi voimassa olevaa Suomen kuluttajansuojalainsäädäntöä. Yrityskaupassa noudatetaan Suomen kauppalakia.
Toimitusaika-arviot on laadittu Postin antamien tietojen perusteella. TradeUp tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua TradeUp:in järjestelmään.
Kuluttaja ja Yritysasiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään TradeUp:in vaatimat tiedot, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
Asiakastietojen keräämistä ja käsittelyä koskevat käytännöt löytyvät Tietosuojaselosteestamme. Paytrail Oyj vastaa Kuluttajan ja Yritysasiakkaan tietosuojasta maksuprosessissa.
3. Tuotteet ja hinnasto
Tuotteen kuntoluokka ilmoitetaan asteikolla “Avaamaton” – “Kuin uusi” – “Erinomainen” – “Hyvä” – “Tyydyttävä” – “Välttävä”. Kuntoluokitusten tarkemmat selitykset löytyvät täältä. TradeUp pidättää oikeuden muuttaa hintoja, mikäli hyödykkeen hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe.
Käytettyjä laitteita voidaan TradeUp:in toimesta kunnostaa varaosien osalta muillakin, kuin Apple-merkkisillä varaosilla. TradeUp ei vastaa teknisten tietojen oikeellisuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa teknisiä tietoja ilman eri ilmoitusta. Tuotteet toimitetaan asiakkaalle käyttövalmiina, tehdasasetusten mukainen käyttöjärjestelmä valmiiksi asennettuna.
4. Vero
Tuotteisiin sovelletaan normaalia arvonlisäveromenettelyä (24%) tai käytetyille tuotteille soveltuvaa marginaaliveromenettelyä riippuen siitä, onko laitteen edellinen omistaja ollut yritys vai yksityishenkilö. Verotusmenettelystä ilmoitetaan kunkin tuotteen kohdalla erikseen.
5. Maksutavat
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
6. Toimitustavat
TradeUp käyttää toimituksissaan Postin palveluita. Ajankohtaiset toimitusvaihtoehdot näkyvät verkkokaupan sivustolta. Tilaukset käsitellään keskimäärin 1 työpäivän kuluessa, kun tilaus on kirjautunut TradeUp:in järjestelmään. Postin toimitus kestää normaalisti noin 1-3 työpäivää.
TradeUp ei toimita tuotteita Suomen ulkopuolelle. TradeUp ei vastaa paketin myöhästymisestä yrityksestä riippumattomien seikkojen takia. Mikäli postitse toimitettu tilaus palautuu noutamattomana takaisin TradeUp:ille, on TradeUp:illa oikeus periä alkuperäinen postikulu uudelleenlähetyksestä sekä 30,00 euron käsittelymaksu (sis. 24% alv). Mikäli uudelleenlähetyskulua ei suoriteta kolmen (3) kuukauden kuluessa tilauksen tekemisestä, siirtyy tilauksen sisältämien tuotteiden omistusoikeus TradeUp:ille.
Asiakas on velvollinen tarkastamaan saamansa lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ennen käyttöönottoa. Jos asiakas huomaa paketin vaurioituneen, tulee hänen viipymättä tehdä kirjallinen vahinkoilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@tradeup.fi.
Käytettyjen tuotteiden mukana ei yleensä toimiteta käyttöohjeita, mutta ne ovat useimmissa tapauksissa ladattavissa valmistajien verkkosivuilta.
7. Peruuttamisoikeus
Mikäli tuotteen teknisistä tiedoista tai muista ominaisuuksista on mitään epäselvyyksiä tai sinulla on erityisen tiukat kriteerit tuotteen suhteen, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun (info@tradeup.fi) ennen tilauksen tekemistä. Asiakaspalvelu auttaa löytämään valikoimastamme juuri sinulle sopivan laitteen sillä jokainen käytetty tuote on yksilö. On tärkeää että jokainen tilaus on loppuun asti harkittu sillä näin vähennämme yhdessä ilmastoon kohdistuvaa kuormistusta!
Asiakkailla on kuluttajansuojalain (Luku 6 15 §) mukainen 14 vuorokauden peruuttamisoikeus verkkokaupasta ostamilleen tuotteille. 14 vuorokauden peruuttamisajan laskeminen alkaa siitä hetkestä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen fyysisesti.
Peruutusilmoitukseen tulee liittää ostokuitti, merkitä päivämäärä, nimi, osoite, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen info@tradeup.fi josta saa tarkemmat palautusohjeet. Käsittelemme vain Posti Oyj:n kautta lähetettyjä palautuksia. Itse tuotteen palautus tehdään postitse peruutusilmoituksen jättämisen ja ohjeiden vastaanottamisen jälkeen alla olevaan palautusosoitteeseen:
Nordic Mobile Retail Oy, TradeUp.fi
PL 12
02211, Espoo
Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Noutamatta jätettyä pakettia ei katsota peruutusilmoitukseksi ja noutamatta jätetyistä tuotteista perimme 30,00 euron käsittelymaksun (sis. alv 24%). Asiakas vastaa palautuskuluista ja tuotteesta maksetusta hinnata vähennetään Posti Oyj:n M-paketin listahinnan mukainen hinta (2.2022 hinta on 8,90€). Takuuhuoltoon toimittaminen sekä siihen liittyvä prosessi on asiakkaalle täysin ilmainen.
Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita, kuten korva- ja nappikuulokkeita eikä asiakkaalle kustomoituja tuotteen lisävarusteita. Tuotteen palautuksen yhteydessä tulee palauttaa myös tuotteen mukana ostetut lisävarusteet ellei toisin ole sovittu. Jos latauskaapelia on käytettävä ostetun puhelimen lataamiseen, sitä tulee käyttää avaamatta paketointia jotta kaapeli on jatkossa myyntikuntoinen. Kaapeli, jonka pakkaus on avattu tai vaurioitunut ei ole myyntikuntoinen ja asiakkaan on lunastettava kaapeli itselleen myyntihinnallamme (kts. hinta kohdasta lisävarusteet).
Mikäli tuote on otettu käyttöön, pidätämme oikeuden veloittaa 30,00 euron (sis. alv 24%) tarkistus- ja kunnostusmaksun, sekä mahdollisen arvonalentumisen. Ennen ostopäätöstä tuotetta saa kuitenkin testata samalla tavoin kuin kivijalkaliikkeessä olisi mahdollista (sisätiloissa, esim. pöydällä noin tunnin ajan ilman että laitteeseen syötetään omia Apple-ID tunnuksia tai SIM-korttia). Em. toimintaa kattavampi käyttö katsotaan käyttöönotoksi.
8. Takuu
TradeUp:n myymillä tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu sekä seuraavanlaiset takuuajat: iPhone: 12 kuukautta, Apple Watch: 12 kuukautta sekä AirPods nappikuulokkeet: 6 kuukautta. Takuuehdot löytyvät täältä.
9. Ongelmatilanteessa
Virhetilanteen havaittuaan asiakkaan tulee viipymättä sähköpostitse osoitteeseen info@tradeup.fi, josta lähetetään tarkemmat ohjeet. Virheelliseksi todettu tuote tulee toimittaa virheilmoituksen ja ohjeiden vastaanottamisen jälkeen postitse alla olevaan postiosoitteeseen:
Nordic Mobile Retail Oy, TradeUp.fi
PL 12
02211, Espoo
Asiakas vastaa tiedostojen varmuuskopioinnista sekä iCloud lukituksen poistamisesta ennen tuotteen toimittamista huollettavaksi.