Myyntiehdot
1. Sopimusosapuolet
Näitä myyntiehtoja sovelletaan TradeUp.fi (Nordic Mobile Retail Oy, Y-tunnus: 2895416-4) ja asiakkaan välisessä kauppasuhteessa. Tässä tilanteessa TradeUp on ostajan roolissa. Myyntitilausta tehdessä myyjän tulee totuudenmukaisesti luovuttaa TradeUp:n vaatimat tiedot, jotka ovat kuluttaja-asiakkaan kohdalla: nimi, henkilötunnus, osoite, puhelinnumero, sähköposti sekä tilinumero. Yritysasiakkailta vaaditut tiedot ovat: yhteyshenkilön nimi, y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero, yhteyshenkilön sähköposti sekä tilinumero.
2. Tuote
Myyjä takaa että laite on hänen laillisesti hankkimaansa omaisuutta ja että kaikki hänen antamansa tiedot ovat oikeita. Lisäksi tuote ei saa olla:
-SIM-kortti lukittu millekään operaattorille
-iCloud lukittu. Ohjeet lukituksen poistoon. iPhone, Apple Watch
-Blacklist lukittu (laite ilmoitettu varastetuksi tai laskut jätetty maksamatta)
3. Kuntoluokitus
Asiakkaallemme maksama hyvitys laitteesta määräytyy pitkälti kuntoluokituksen mukaan. Tutustu tarkemmin kuntoluokituksiimme ennen myyntiä: iPhone, Apple Watch. Kuntoluokituksemme on jaoteltu toimiviin sekä rikkinäisiin laitteet:
- Toimivat laitteet
Laitteen täytyy toimia moitteettomasti, käynnistyttävä ja lisäksi kaikkien osien on oltava paikoillaan. Lisäksi laitteessa ei saa olla kosteusvauriota, halkeamia, LCD vauriota (esim kuolleita pixeleitä), värivirheitä eikä runko saa olla vääntynyt.
- Rikkinäiset laitteet
Laitteen on käynnistyttävä sellaisenan eikä laitteessa saa olla kosteusvauriota tai emolevyvikaa. Touch ID:n pitää toimia.
Mikäli olet epävarma tai laitteessa on vika, jota ei ole lueteltu, otathan yhteyttä ensin asiakaspalveluumme ennen myyntitilauksen tekemistä. info@tradeup.fi
4. Toimitus ja pakkaaminen
Myyjä vastaa laitteen huolellisesta pakkaamisesta ja paketti on myyjän vastuulla kunnes olemme sen vastaanottaneet. Myyntitilauksen saatuamme lähetämme sähköpostitse tarkemmat ohjeet toimittamista varten.
5. Tarkistaminen ja maksu
Maksamme rahat tilillesi heti huoltoliikkeen tarkistettua laitteen ja pyrimme maksamaan viimeistään 24 tunnin sisällä laitteen vastaanottamisesta. Laitteen omistusoikeus siirtyy myyjältä TradeUp:lle heti kun maksu on suoritettu. Mikäli laitteen todellinen kunto eroaa myyntitilauksessa kuvaillusta kunnosta ja siitä syystä hintaa täytyy muuttaa, olemme pikimmiten asiakkaaseen yhteydessä.
6. Verkkopankit ja maksaminen
Laitteen maksaminen suoritetaan yleensä TradeUp:in omistajan Nordic Mobile Retail Oy:n pankkitililtä, myyjän antamalle pankkitilille. Maksusuorituksen näkymiseen myyjän tilillä saattaa mennä kaksi pankkipäivää (Suomen ulkopuolisten tilien kohdalla saattaa kestää kauemmin), mutta myyntipäiväksi lasketaan päivä, jona suoritus lähti TradeUp:in tililtä.
7. Kaupan peruuttaminen
TradeUp pidättää oikeuden perua kauppa yksipuolisesti ja näissä tilanteissa toimitamme laitteen ilmaiseksi sinulle takaisin. Jos TradeUp joutuu perumaan kaupat laitteessa ilmenevän merkittävän vian vuoksi jota ei vikaselosteessa ole mainittu, TradeUp:lla on oikeus periä myyjältä 30,00 euron (sis. 24% alv) käsittelykulu tarkistus- ja toimituskulujen kattamiseksi. Mikäli myyjä lähettää kosteusvaurioisen tai emolevyvikaisen laitteen, viemme sen veloituksetta kierrätykseen; jos myyjä haluaa laitteensa em. tilanteessa takaisin, veloitamme edellämainitun käsittelykulun. Varastetut laitteet toimitamme suoraan poliisille. Mikäli myyjä ei kolmen (3) kuukauden kuluessa ole suorittanut käsittelykulua, laite siirtyy TradeUp:n omistukseen kokonaisuudessaan.
8. Myyntiehtojen voimaantulo
Myyntiehdot astuvat voimaan kun myyjä lähettää myyntitilauksen sivulta ja hyväksyy ehdot erillisellä “hyväksyn ehdot” painikkeella.