Myyntiehdot

Myyntiehdot

 

   1. Sopimusosapuolet

Näitä myyntiehtoja sovelletaan TradeUp.fi (Nordic Mobile Retail Oy, Y-tunnus: 2895416-4) ja asiakkaan välisessä kauppasuhteessa. Tässä tilanteessa TradeUp on ostajan roolissa. Myyntitilausta tehdessä myyjän tulee totuudenmukaisesti luovuttaa TradeUp:n vaatimat tiedot, jotka ovat kuluttaja-asiakkaan kohdalla: nimi, henkilötunnus, osoite, puhelinnumero, sähköposti sekä tilinumero. Yritysasiakkailta vaaditut tiedot ovat: yhteyshenkilön nimi, y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero, yhteyshenkilön sähköposti sekä tilinumero.

   2. Tuote

Myyjä takaa että laite on hänen laillisesti hankkimaansa omaisuutta ja että kaikki hänen antamansa tiedot ovat oikeita. Lisäksi tuote ei saa olla:

-SIM-kortti lukittu millekään operaattorille

-iCloud lukittu (katso ohjeet lukituksen poistoon)

   3. Kuntoluokitus

Asiakkaallemme maksama hyvitys laitteesta määräytyy pitkälti kuntoluokituksen mukaan. Tutustu tästä tarkemmin kuntoluokituksiimme ennen myyntiä. Kuntoluokituksemme on jaoteltu toimiviin sekä rikkinäisiin puhelimiin:

  • Toimivat puhelimet

          Laitteen täytyy toimia moitteettomasti, käynnistyttävä ja lisäksi kaikkien osien on oltava paikoillaan. Lisäksi laitteessa ei saa olla kosteusvauriota, halkeamia, LCD vauriota (esim kuolleita pixeleitä) eikä runko saa olla vääntynyt.

  • Rikkinäiset puhelimet

          Laitteen on käynnistyttävä (akkuvikojen tapauksessa uuden akun kanssa) eikä laitteessa saa olla kosteusvauriota tai emolevyvikaa. Touch ID:n pitää toimia.

Mikäli olet epävarma tai puhelimessa on vika, jota ei ole meillä lueteltu, otathan yhteyttä ensin asiakaspalveluumme ennen myyntitilauksen tekemistä. info@tradeup.fi

   4. Toimitus ja pakkaaminen

Myyjä vastaa laitteen huolellisesta pakkaamisesta ja paketti on myyjän vastuulla kunnes olemme sen vastaanottaneet. Myyntitilauksen saatuamme lähetämme sähköpostitse tarkemmat ohjeet toimittamista varten.

   5. Tarkistaminen ja maksu

Maksamme rahat tilillesi heti tarkastettuamme laitteen ja pyrimme maksamaan viimeistään 24 tunnin sisällä laitteen vastaanottamisesta. Laitteen omistusoikeus siirtyy myyjältä TradeUp:lle heti kun maksu on suoritettu. Mikäli laitteen todellinen kunto eroaa myyntitilauksessa kuvaillusta kunnosta ja siitä syystä hintaa täytyy muuttaa, olemme pikimmiten asiakkaaseen yhteydessä.

   6. Verkkopankit ja maksaminen

Laitteen maksaminen suoritetaan yleensä TradeUp:in omistajan Nordic Mobile Retail Oy:n pankkitililtä, myyjän antamalle pankkitilille. Maksu suorituksen näkymiseen myyjän tilillä saattaa mennä kaksi pankkipäivää (Suomen ulkopuolisten tilien kohdalla saattaa kestää kauemmin), mutta myyntipäiväksi lasketaan päivä, jona suoritus lähti TradeUp:in tililtä.

   7. Kaupan peruuttaminen

TradeUp pidättää oikeuden perua kauppa yksipuolisesti ja näissä tilanteissa toimitamme laitteen ilmaiseksi sinulle takaisin. Jos TradeUp joutuu perumaan kaupat laitteessa ilmenevän merkittävän vian vuoksi jota ei vikaselosteessa mainittu, TradeUp:lla on oikeus periä myyjältä 30€ käsittelykulu tarkistus- ja toimituskulujen kattamiseksi. Mikäli myyjä lähettää kosteusvaurioisen tai emolevyvikaisen laitteen, viemme sen veloituksetta kierrätykseen; kuitenkin jos myyjä silti haluaa laitteensa takaisin veloitamme aikaisemmin mainitun käsittelykulun.

   8. Myyntiehtojen voimaantulo

Nämä myyntiehdot astuvat voimaan kun myyjä lähettää myyntitilauksen sivulta www.tradeup.fi/myy-puhelimesi ja hyväksyy ehdot erillisellä “hyväksyn ehdot” painikkeella.